کاربر گرامی ســلام : برای شادی روح جوان سفر کرده (نعمت رحیـــم زاده) صلواتی عنایت بفرماtext describing the image ♣♣♣ شـوار بـی شفــق ♣♣♣ - عاشورا تجلی ظهور است

عاشورا عینیت حضور وتجلّی ظهور است.  عاشورا مفسر ومکمل ونقطه اعلای  عروج است؛ اگر معراج احمد ازمسجد الحرام تامسجد الاقصی(سبحان الذی اسری بعبده لیلاً من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی) در شبی  مایه تحیرملائک  درگاه ربوبی می گردد ؛ عروج عاشقانه  و آگاهانه وعاقلانه امام حسین(ع) از صحرای خشک وتشنه ی کربلا، که با بذل جان واهدای تمام هستی و نیستی خویش بی هیچ شک وریبی همراه است , حیرت پیامبر خاتم را وتمامی مخلوقات را برمی انگیزد وحدیث وصال را به نیکویی می سراید و عبودیت و بندگیِ ذات حق  و حرکت و قیام در راه خدا را برای تمامی تاریخ ثبت می نماید.

 عاشورا درس رهیدن ازتمامی خویش وبه سوی معشوق شتافتن است عاشورا درس نثار و ایثار در همه ابعاد و ساحتهای وجودی به همه سالکان کوی دوست و عاشقان روی محبوب است.

عاشورا آیینه تمام نمای عشق، شیدایی است که رابطه عارفانه و پیوند عاشقانه مرید و مراد و عاشق ومعشوق را به زیبایی تمام منعکس می نماید ونشان می دهد که چون راهی سرمنزل معشوق گردی عقل در مسلخ عشق قربانی می گردد وشناخت یار مبدل به شهود  دلدار می شود تاسرمشق و الگویی از کمال طلبی و جمال پرستی برای تمامی قرون  گردد.

عاشورا عینیت حضور وتجلّی ظهور است.  عاشورا مفسر ومکمل ونقطه اعلای  عروج است؛ اگر معراج احمد ازمسجد الحرام تامسجد الاقصی(سبحان الذی اسری بعبده لیلاً من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی) در شبی  مایه تحیرملائک  درگاه ربوبی می گردد ؛ عروج عاشقانه  و آگاهانه وعاقلانه امام حسین(ع) از صحرای خشک وتشنه ی کربلا، که با بذل جان واهدای تمام هستی و نیستی خویش بی هیچ شک وریبی همراه است , حیرت پیامبر خاتم را وتمامی مخلوقات را برمی انگیزد وحدیث وصال را به نیکویی می سراید و عبودیت و بندگیِ ذات حق  و حرکت و قیام در راه خدا را برای تمامی تاریخ ثبت می نماید.

 عاشورا درس رهیدن ازتمامی خویش وبه سوی معشوق شتافتن است عاشورا درس نثار و ایثار در همه ابعاد و ساحتهای وجودی به همه سالکان کوی دوست و عاشقان روی محبوب است.

عاشورا آیینه تمام نمای عشق، شیدایی است که رابطه عارفانه و پیوند عاشقانه مرید و مراد و عاشق ومعشوق را به زیبایی تمام منعکس می نماید ونشان می دهد که چون راهی سرمنزل معشوق گردی عقل در مسلخ عشق قربانی می گردد وشناخت یار مبدل به شهود  دلدار می شود تاسرمشق و الگویی از کمال طلبی و جمال پرستی برای تمامی قرون گردد

عاشورا حکایتی وصف ناشدنی از خلوص وبقاست؛  ونه تنها امام حسین که علی اکبرش بی محابا به میان رقص شمشیرهای بران  یزیدیان می شتابد وقطعه قطعه شدن بدن پاک ونازنینش را بر ادامه حیات درزیر ظلم ظالمان ترجیح می دهد .

عاشورا صحنه بزرگ وبی مثال جانبازی وجانثاری است از علی اصغر شش ماه که چون گلویش با تیر روسیاهان دوجهان پاره می گردد وخون  پاکش در میان انگشتان پدر جاری می شود،پدر یک آن مات ومبهوت از تیر سه بعدی که بر گلوی فرزند معصومش فرود آمده اما طفل معصوم با لبخند معصومانه وکودکانه اش تصمیم پدر را تصدیق می نماید؛ تا رشادتها ودلاوریهای عباس که بالاتر از هارون در راه یاری برادر ,برادری که رسالت تمامی رسولان را از آدم تا خاتم تنها در نیمه یک روز اتمام واکمال نمود، و والاتر از اسماعیل که او فقط خویش را برای ذبح در مقابل خلیل آمده کرد اما ابوالفضل  نه دو دست خویش را ونه وجود پاکش را در راه آرمان برادر وآیین محمد داد وآماج تیرهای دنیا پرستان ومال اندوزان بی دین قرار گرفت بلکه درلحظات آخر پروازش چشمانش را به سوی خیمه کودکان ی باز کرد که انتظار رسیدن آب از وی را داشتند وچون برادر وامامش بر بالینش می آید اورا با جمله وآهنگی صدا می زند که برای همیشه در تمامی کائنات ثبت وضبط است وخواب را بر تمامی زورگویان وستمگران ودنیا پرستان حرام کرده است

عاشورا،صحنه رسوایی وروسیاهی یزید ویزیدیان وتمامی ستم پیشگان وزورگویان است آنگاه که زینب با خطابه های آتشینش آتش بر وجود نا پاک یزیدیان می زند وآنان را نه در آن صحنه بلکه در تمامی ادوار خجل وشرمگین می سازد

 عاشورا، بیداری عقلی و قلبی و بینایی درونی است برای طی نمودن ورسیدن به تمامی منازل و مقامات  تا چشم دل عاشقان و بیداران و بینایان را به شهود جمال دل آرای حق و جنّت دیدار خدای متعال باز کند.ودر یک کلام عاشورا،صحنه  شهود و عرصه وصال یاراست

گرچه عاشورا در صحرای خشک وتشنه کربلا به وقوع پیوست اما منحصر به زمان ومکان نمی باشد(کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا)وتمامی قرون واعصار را در برمی گیرد تا دین خدا باشد وتا ظالمان وزور گویان باشند عاشورا هست هرچند که هیچ قیامی به بزرگی  وعظمت عاشورا نبوده ونخواهد بود




طبقه بندی: مناسبتها،
برچسب ها: عاشورا تجلی ظهور است،

تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1392 | 06:08 ب.ظ | نویسنده : نبی رحیم زاده | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.
<